Vlucht geweigerd?


Weigerings claim checken

Het komt nogal eens voor dat een toestel is overboekt en dat dus niet iedereen mee kan. In dat geval is de luchtvaartmaatschappij verplicht u gratis op de eerstvolgende vlucht om te boeken. Dat hoeft niet van dezelfde maatschappij te zijn. Tenzij sprake is van bijzondere omstandigheden heeft u bij een vervoersweigering altijd recht op een vergoeding.
De hoogte daarvan is afhankelijk van de vertraging bij aankomst en de lengte van de vlucht. Voorwaarde voor het recht op een vergoeding wegens vervoersweigering is dat de u zich uiterlijk 45 minuten voor vertrek heeft ingecheckt.

  • Claim checken
  • Persoonsgegevens
  • Betaling
Tabel vergoedingen vertraging

Vluchtafstand Vertraging bij aankomst Vergoeding
Tot 1.500 km tot 2 uur € 125,00
Tot 1.500 km meer dan 2 uur € 250,00
1500 tot 3.500 km minder dan 3 uur € 200,00
1500 tot 3.500 km meer dan 3 uur € 400,00
Meer dan 3.500 km tot 4 uur € 300,00
Meer dan 3.500 km meer dan 4 uur € 600,00

Als u bij een vervoersweigering geen of onvoldoende vergoeding heeft ontvangen kunt u de invordering op no cure no pay basis aan ons opdragen.
Om u dan van dienst te kunnen zijn vragen wij u onderstaand formulier volledig in te vullen en gevraagde gegevens te uploaden. Aan het slot zal u ter verificatie van de persoonsgegevens worden gevraagd eenmalig € 10,00 via IDeal over te maken, ongeacht het aantal personen dat u aanmeldt.