Vlucht geannuleerd?


Annulerings claim checken

Als een vlucht wordt geannuleerd bestaat altijd recht op terugbetaling van het ticket. Als het doel van de reis – bijvoorbeeld een bruiloft – niet meer kan worden gehaald is het beter om terugbetaling van het ticket te vragen. Als de passagier toch wil vliegen is de luchtvaartmaatschappij verplicht te zorgen voor omboeking naar de eerstvolgende vlucht.
De aanspraak op een vergoeding hangt af van het moment van annulering en het aangeboden alternatief. Aan de hand van volgende aanwijzingen kunt u bepalen of u al dan niet in aanmerking komt voor een vergoeding.

  • Claim checken
  • Persoonsgegevens
  • Betaling
Wanneer komt u niet in aanmerking

U heeft geen recht op een vergoeding in de volgende gevallen:
  • Als de annulering tot 14 dagen voor vertrek is gemeld.
  • Als u 14 tot 7 dagen voor vertrek bent omgeboekt op een alternatieve vlucht en de alternatieve vlucht niet meer dan 2 uur eerder vertrekt en niet meer dan 4 uur later aankomt.
  • Als u 7 dagen voor vertrek wordt omgeboekt op een alternatieve vlucht en deze alternatieve vlucht niet meer dan 1 uur eerder vertrekt en niet meer dan 2 uur later aankomt.

Als u meent dat de annulering u niet tijdig heeft bereikt of afwijkt van de voorgaande gevallen, kunt u de invordering van een vergoeding op no cure no pay basis opdragen aan Air Claim Support (ACS).
Om u dan van dienst te kunnen zijn vragen wij u onderstaand formulier volledig in te vullen en gevraagde gegevens te uploaden. Aan het slot zal u ter verificatie van de persoonsgegevens worden gevraagd eenmalig € 10,00 via IDeal over te maken, ongeacht het aantal personen dat u aanmeldt.